Studio AE

Cora Urban

Suprafața desfășurată = 100 m²

Ilfov, Chiajna

 

Concept proiect pilot spațiu comercial

Arhitectură:

arh. Elena Ștefănescu

arh. Andrei Ștefănescu

arh. Matei Dumitrescu

Client : Cora România

Suprafața desfășurată = 100 m²

Ilfov, Chiajna

 

Context
Cora Urban is Cora Romania’s pilot project that introduced a new proximity store concept, one that is directly connected to the cora.ro online platform and hypermarket logistics.
When placing an online order, a client has access to over 40,000 products in the store nearest to his home. The concept combines the delivery and the spontaneous shopping experience.
The keywords used to define the concept were technology, connectivity, mobility, proximity, sustainability, smart, and fast. Therefore, we integrated a contemporary design that is reminiscent of the technology sector. The use of a small number of materials allowed us to obtain a seamless and coherent and aesthetically pleasing concept so that the client can orient himself easily and as fast as possible within the store.
The proposal for the façade was a high level of visibility for the logo and transparency towards the interior.
The Cora Urban spaces are activated by the virtual sector with the use of new digital technologies and smart services.

"Fie că a fost proiect de magazin de proximitate, cum este Cora Urban, sau că am lucrat proiecte mari, transversale de semnalizare în hipermarket, am apreciat de fiecare data soluțiile practice, scalabile și declinabile pe care ni le-ați oferit și felul în care ne-ați înțeles și sintetizat specificul proiectului și cum ați ales să transpuneți în soluții nevoile clientului nostru. Felicitări!"

Camelia Popescu

Director de Relații Publice , CORA

Studio AE
chevron-downarrow-leftarrow-right